Saklama kaplarını birlikte önümüze koyup kapaklarını açıyoruz. Kapakları bir tarafa kaplarıdiğer tarafa koyduktan sonra önce bir kere gösterip sonra çocuğumuzun yapmasını istiyoruz.Kare, yuvarlak, dikdörtgen, küçük yuvarlak, büyük yuvarlak, mavi yuvarlak, yeşil yuvarlakgibi kavramları öğrenmesini sağlıyoruz..********oyun hamuru - köpüğe çatal batırma - cezvelik veya kupalığa bişeyler asmaca - peçeteliğebardak altlığı geçirmece********Önce evin tüm odalarından, o odaya ait bir nesne alınıp kutuya konulur, sonra da hanginesnenin hangi odadan ve odanın neresinden alındığı hatırlanmaya çalışılarak yerine konulur.Nesneleri yerleştirirken de odalarla ilgili açıklamalar yapılıırr...********Yapışkan Eğlence (bebekler için)Süre: 5 - 10 dakikaMalzemeler: Koli bandı, el büyüklüğünde objeler, 30cm uzunluğunda yapışkan kağıtYapışkan kağıdın yapışkanlı tarafı yukarıya bakacak şekilde yere koyun, köşelerinden kolibandı ile tutturun. Objeleri bu yapışkanın üzerine koyun ve bebeğinizin onları almasınıizleyin.Ek öneriler: Yapışkan yüzeye bebeğinizin elini koyun. Çıplak ayağını koyun. Yapışkanyüzeyi duvara tutturun.Gizemli Bahçe (yeni yürüyenler için)Süre: 15 - 20 dakikaMalzemeler: Torba veya sepetÇocuğunuz ile dışarı çıkın ve bulduğu küçük taş, yaprak, kozaklak vs. gibi şeyleri sepetekoyun. Eve döndüğünüzde sepeti boşaltın ve topladıklarınız hakkında konuşun.Ek öneriler: Çocuğunuzdan; sizin için özel bir cisim bulup getirmesini isteyebilirsiniz. "birkozalak getirir misin?" gibi…Topladıklarınızla bir kolaj yaparak duvarda sergileyebilirsiniz.Üç elim yok ki… (bebekler için)Süre: 5 - 10 dakikaMalzemeler: Orta boy 3 obje; bir set anahtar, bir yumak yün, küçük bir kap gibi…Tutabilmeye yeni başladığında bile oynanabilecek bir oyun… Bebeğinizi oturtun ve iki elinede birer oyuncak verin. Üçüncü oyuncağı teklif ettiğinizde elindekilerden birini bırakacaktır.Hangisini bırakacağına karar vermesini bekleyin.Ek öneriler: Bebeğinizden bir oyuncağını size vermesini isteyin. Üç oyuncağı da önünekoyun, hiçbir yönlendirme yapmadan izleyin.Hangi patates daha lezzetli? (yeni yürüyenler için)Süre: 15 - 20 dakikaMalzemeler: patates, yağ, süt, baharatlarPatatesleri fırında, haşlanmış, püre halinde, kızarmış ve çiğ olarak hazırlayın. Hazırlamayaçocuğunuzda yardım ederse seçmesi daha kolay olacaktır. Çocuğunuz karşılaştırmak içintadlarına baksın, beğendiklerini seçsin.Ek öneriler: Bazı patatesleri sıcak bazılarını ise soğuk önerebilirsiniz. Ketçap vb. soslar dasunabilirsiniz.Öp Beni… (yeni yürüyenler için)Süre: 5 dakikaMalzemeler: Ruj ve aynaSıcakkanlı olmayı besleyecek bir oyun… Dudaklarınıza biraz ruj sürün ve aynayı öpün.Bebeğinize öpücük izlerini gösterin.Ek öneriler: Çocuğunuzu yanağından öpün, yanağındaki ruj izini aynada gösterin.Çocuğunuza aynadaki ruj izlerini gösterin ev onu ne kadar çok sevdiğinizi söyleyin.Kalp Avı (yeni yürüyenler için)Süre: 10 - 15 dakikaMalzemeler: Makas ve Kırmızı KartonKırmızı kartondan keseceğiniz kalpleri evin değişik köşelerine saklayın. Çocuğunuzun bulupgetirdiği her kalp için ona bir öpücük verin…Ek öneriler: Çocuğunuzu kapleri sizin için saklamasını isteyin, arayan siz olun. Oyunuarkadaş ve diğer aile fertleri ile oynayın. Kalpleri çocuğunuzun ulaşabileceği bir kutuyakoyun, istediği zaman oyunu başlatabilsin.Çekiştirme Oyunu… (bebekler için)Süre: 5 - 10 dakikaMalzemeler: İrice bir makara ve yaklaşık 20 cm uzunluğunda bir lastikLastiği makaradan geçirin ve sıkıca düğümleyin. Lastiğin ucundan tutun ve makarayıbebeğinizin önünde sallayın. Bebeğiniz makarayı sağlamca yakaladığında nazikçe çekiştirin.Ek öneriler: Bebeğiniz lastiği çektiğinde sizi de çekiyormuş hissi vermek için ona doğrueğilin. Lastiği bebeğinizin diğer eline geçirin ve çekme kuvvetini kendisi hissetsin. Lastiğealternatif olarak çekiştirilebilecek bir kaç oyuncak takın.Pufidik Torba… (yeni yürüyenler için)Süre: 15 - 20 dakikaMalzemeler: Eski gazeteler, kırpıntı kağıtlar, kalın ve en büyük boy bir çöp torbasıBirlikte gazete kağıtlarını buruşturarak çöp torbasını doldurun. Bu hareket el kaslarınıgüçlendirecektir. Ağzını sıkıca bağlayın. Çocuğunuzdan üzerine bastırarak içindeki havayımümkün olduğu kadar çıkmasını isteyin. Arada alt üst çevirebilir. İşiniz bittiğinde, plastiktorba çocuğunuz için tehlikeli olabileceğinden torbayı atın.Ek öneriler: Çocuğunuz torbaya vurabilir, ileri geri yuvarlayabilir.Taksi (yeni yürüyenler için)Süre: 5 - 10 dakikaMalzemeler: İki sandalyeyi yanyan koyun ve taksi şöförüymüş gibi yapın. Çocuğunuzanereye gitmek istdiğini sorun, önerilerde bulunun. Yol boyunca gördükleriniz hakkındakonuşun.Ek öneriler: Çocuğunuzun sizi istediği yere götürmesini isteyin. Platik veya kağıt bir tabağıdireksiyon gibi kullanın. Arkaya bir sandalye daha koyup oyuncakları arka koltuğa koyun.Sandalyeleri bir çizgi halinde dizin tren olsun.Parmak Adam (yeni yürüyenler için)Süre: 10 - 15 dakikaMalzemeler: Renkli resimli bir kitapKitabın sayfasında bir obje seçin. "bir …. görüyorum" dedikten sonra parmaklarınızıyürüterek sayfadaki resmin üzerine gelin ve "işte buradaymış!" diye seslenin.Ek öneriler: Çocuğunuz parmak yürüyüşü yapabilir. Birlikte parmaklarınızı yürütebilirsiniz.Spagetti Yakala (bebekler için)Süre: 5 - 10 dakikaMalzemeler: Bir miktar pişmiş spagettiMama sandalyesinin tepsisine veya bir tabağa bir kaç tane spagetti koyun. Bebeğinizin bunlarıteker teker parmakları ile yakalamaya çalışmasını ve ağzına götürmesini izleyin. Gerekirsespagettileri kolay yutabilmesi için bir kaç parçaya bölün.Ek öneriler: Spagettileri bir plastik bir kabı ters çevirerek altına saklayın, bebeğinizin onlarıbulup yemesini izleyin. "Bir tane de bana ver" diyerek bebeğinizin elinden yiyin.Nehiri Geçelim (yeni yürüyenler için)Süre: 5 - 10 dakikaMalzemeler: İnce mukavva veya kalın kağıt, makas, bant25 - 30 cm. çapında daireler kesin. Yere yakın aralıklar ile düz bir çizgi oluşturacak şekildeyapıştırın. Sanki nehirdeki taşlara basarak karşıya geçiyormuş gibi yapın, çocuğunuzun sizitaklit etmesini teşvik edin.Ek öneriler: Daireleri düz çizgi yerine biraz kavisli yerleştirebilirsiniz. Çocuğunuz dairelerigeçerken -dur -devam diye yönlendirebilirsiniz. Çocuğunuza sen bana yol göster deyip, onutakip edebilirsiniz. Müzik temposuna göre dairelere basabilirsiniz.1 - 2 Yaş ÇOCUGUNUZLA NELER YAPABILIRSINIZ?* Ilk adimlarini atarken cesaret vermek için bebeginize itilen veyaçekilen oyuncaklar verin.* Çocugunuza, "konusmasi" ve basit kelimeleri biraraya getirmealistirmalari yapmasi için oyuncak telefon verin.* Bu yasta anne ya da babaymis gibi davranmak dogaldir. Bu tarz biroyunu tesvik etmek için ona tencere, tava, plastik aletler, oyuncakbebek, alisveris arabasi, sapka, kravat, ceket, el çantasi gibi esyalarverin.* Çocugunuzun daha iyi bir el-göz koordinasyonu gelistirmesine yardimciolmak için ona top atin, yuvarlayin. Küçük bir esyayi tutup kaçma oyunuoynayin.* Büyük küpler veya bos ayakkabi kutulari bu yastaki çocugunuzun üstüste koyma ve insa etme yeteneginin gelismesi için mükemmeloyuncaklardir.* Çocugunuz oyuncaklari çekip ayirmaya ve birbirine geçirmeyebaslayacaktir. Üst üste konan halkalar ve içiçe geçen kaplarla veyabasit 3 parçali yap-bozlarla oynatin.* Çocuklar müzige bayilir. Kaset veya radyolarin degisik kanallarindanyararlanarak her çesit müzigi rahatça dinletebilirsiniz. Çocugunuzlabirlikte, müzige dans ederek veya söyleyerek eslik edin. Ayni zamandakendiniz de sarkilar uydurun.ÇOCUGUNUZ IÇIN OYUNCAKLAR YAPABILIRSINIZ.* Bos plastik kaplar, bosaltmak ve doldurmak için ideal oyuncaklardir.* Sekil Kutusu YapabilirsinizPlastik dondurma veya yogurt kabinin kapagina sekiller çizip, kesin.Kestiginiz sekilli deliklere uyan daire, kare veya üçgen nesneler bulunve çocugunuzun bu deliklerden kutunun içine atmasina yardimci olun. Öncetek bir sekil ve delikle baslayin. Çocugunuz gelistikçe delik ve sekilsayisini arttirin.veyaKapagin üstüne bir yüz çizin. Yüzün üstündeki burundan küçük bir delikaçin. Içmek için kullanilan kamislardan çocugunuza verin. Çocugunuzburundaki delikten içeri bu kamisi soksun.* Bakkaldan büyük ve bos karton kutular alin. Çocuklar bu kutulariniçine girmeye, disina çikmaya ve içinden geçmeye bayilirlar. Arka arkayakonursa daha uzun bir tünel elde edebilirsiniz.PARMAK OYUNLARI VE TEKERLEMELERGözüm, Kulagim, Elim, AyagimIste gözüm (Sag göz, sag elle kapatilir)Iste kulagim (Sag kulak, sag elle tutulur)Bu, görmek için (Bas parmak ve isaret parmagi ile yuvarlak yapilir, gözeyerlestirilir)Bu, duymak için (El kulagin arkasina konularak ses duyuyormus gibiyapilir)Iste elim (Sag el gösterilir)Iste ayagim (Sag ayak gösterilir)Bu, dokunmak için (Karsilikli eller tutulur)Bu, yürümek ve kosmak için (Durdugu yerde yürür ve kosar gibi yapilir)Çal KapiyiÇal kapiyi (Sag el yumruk seklinde alina vurularak kapi çalinir gibiyapilir)Bak pencereden (Her iki elin isaret ve bas parmaklari iki gözün üzerindebirlestirilir, gözlük gibi halka yapilir)Çevir mandali (Burun el ile bükülür)Gir içeri (Isaret parmagi agzin içine sokulur)Al bir sandalye (Kulak memesi tutulur ve çekilir)Otur suraya (Öteki kulak memesi tutulur ve çekilir) Nasilsin bugünMehmet? (Çene tutulur ve sallanir. Çocugun ismine göre degistirilereksöylenir)SayilarMini mini birlerÇaliskan ikilerTembel üçlerBahtiyar dörtlerKapi disari besler************1. Vücudumuzu tanıyalım oyunu; "şimdi vücudumuzu tanımaya çalışacağız. Ben elimledokunarak vücudunun değişik uzuvlarının adını söyleyeceğim. Anlaştık mı? haydibaşlıyoruz" İşte bu sağ ayağın, bunlarda parmakların, tam beş tane 1,2,3,4,5. Sonra sengöster, o senin gösterdiğini göstersin.2. Düşenleri izleme oyunu: Plastik bardak, metal kaşık, tahta bir oyuncak, kauçuktop, şişirilmiş bir balon, karton kutu v.b. Yukarıdan boşluğa bırakıldıklarında nasıldüştüklerini göstermek. Önce nesneyi göster, ne işe yaradığını anlat, dokunmasınısağla. Bak şimdi bu balonu/topu/ kutuyu bırakıyorum, sen onu izle. Önce yavaşdüşecekler, sonra hızlı düşecekler.3. İki üç çift çorabı ortaya koy. hepsinin eşini bulmasını iste. (eldiven, şapka da olabilir.)4. Oyuncağını bir yerleree saklayıp, koltuğun arkasındamı, dolabın içindemi, gibiyönlendirmelerle bulmasını sağla.5. Oyuncaklı şekerlerden alınır. (hani tüpün içinde küçük küçük şekerler, tüpünüstünde de ufak çapta oyuncaklar varya onlardan) Kedi, köpek, at, fil gibi (bizde şuanda sadece civciv var hayvanlarından) hayvan serisi tamamlanı. Hangisi karadayaşarsa onu toprağa koy, hangisi suda yaşarsa onlarıda suya koy. Ne yiyorlarsaonunla beslenirler. Kediye süt verilir (bunları ister küçük çay tabağının içine azıcıkkoyarak gerçekten besliyormuş gibi yapabilirsiniz, yada yalancıktan yani varmışgibi yapabilirsiniz. kitabı karıştırırken kitaptaki oyunu biraz geliştirdim) kemikli etyeniliyorken, köpeğin acıkmıştır, etini sen ye, kemiğini köpeğe verelim denilebilir.6. Sen arkanı döneceksin, ben buradaki hayvanlardan birisini saklayacağım. Sen hangihayvanın eksik olduğunu bulmaya çalışacaksın. Anlaştık mı? Tamam hazırım. Yüzünübana dönebilirsin.7. Çalar saat gibi sesli br oyuncağı saklayıp sesin nereden geldiğini bulmasını sağlamak.8. Bowlin oyunu (bu oyunda kitapta var, ama fanta şişelerine renkli suyu ben uydurdum,)(oyunun tamamını okumamıştım, kitapta yazmıyordur herhalde böyle birşey) Küçükfanta şişelerine su konur, değişik renkteki gıda boyalarıyla renklendirilir. Topladevrilmeleri sağlanır.9. Çocuğun boyunda bir karton kuyuya (kutular katlı yerlerinden açılmak suretiyleuzatılır) çocuk sırt üstü yatırılır, çocuğun şablonu kalın markör kalemle çizilir, kartonkesilir. Yüz çizilir, uzuvlarını göstermesi istenir. (bunu bir arkadaşın bloğundagörmüştüm ben) Bu gömleği vücudumuzun neresine giyeriz? Giydirebilirizde, yerinigösterebilirde. Daha sonra şablon bir çarşafın altına saklanarak, görmeden uzuvlarınyerini göstermesi istenebilir.
Telefondan gönderildi