30 Ocak 2012 Pazartesi

Seviyorum-I: Sızma Zeytinyağı...

Nihayet post yazabilecek fırsatı ve laptopu bulabildim... cepten post yayınlamak göz bozabilir en nihayetinde.. Ayrıca blogger'ın mobil uygulaması biraz bug içeriyor: bakınız bir önceki posttaki bağlanamayan son paragraf... blogger'ı kullanamayınca öyle bırakıvermiştim.. Evet ilk seviyorum postu..

Eskiden de duyardım, okurdum zeytinyağındaki mucizeyi ama anne oldum ve şimdi yaşıyorum..Herşey Atlas'ın doğumdan 15 gün sonrasında deri değiştirmesiyle başladı... tüm vücudu, özellikle elleri ayakları soyuluyordu kuzunun.. O zaman gittiğimiz doktorumuz bize sızma zeytinyağı tavsiye etmişti.. Eğer yağınızın asit derecesini bilmiyorsanız asidini almak için önce yağı bir tavada kızdırıp içinde bir dilim ekmeği arkalı önlü kızartıyorsunuz.. Sonra süzüp soğuttuktan sonra bebeğinizin cildine sürüyorsunuz.. Eğer yağınızın asit derecesi %3'ün altındaysa bu kızartma işlemine gerek yok..

Bizim 15 günlük 2,130 kilogramlık tosunumuzun tüm vücuduna korkmadan günde bir-iki kez bolca sürdük bu zeytinyağını... Gerçekten de besliyordu.. Ayrıca doktorumuz bunu poposuna da hafif kızarıklık olduğunda sürmemi önerdi.. O gün bugündür (8,5 ay) bezini açtığımda kaka varsa yeni doğan ıslak mendiliyle temizleyip kasıklarına ve poposuna bolca sürüyorum.. Maşallah kuzu hiç ama hiç pişik olmadı.. Halbuki ilk ay pişik ve allerji olmasın diye ıslak mendil değil su ve pamuk önerilir.. En güzeli o aslında da ben üşendim o su ve pamuk olayına...ayrıca bol bol mekan değişikliği yaptığımızdan yenidoğan ıslak mendillerimiz ve zeytinyağı şişemiz yanımızdan hiç ayrılmadı...

Sonra 3. aydan sonra kabızlık problemi yaşamaya başlayınca asidi düşük olduğundan emin olduğumuz yağdan(çiğ olarak) bir çay kaşığı vermeye başladık Atlas'a.. 3 günden fazla kabız olursa zeytinyağını ilaç gibi veriyorum kuzuya.. Bu sıkıntıyı da ilaçsız/sıkıntısız atlatıyoruz..

Bu yüzdendir severim zeytinyağını... ekmeği bandırıp yerim icabında , nimettir nimet :)))

1 yorum: